از استرس بکاهید

sport.jpg

جام‌جم آنلاين: کاهش استرس راه موثری برای کمک به سیستم ایمنی در مقابله با ویروس آنفلوانزا یا سایر ویروس هاست اما زمانی که ما روش هایی برای کاهش استرس در زندگی مان می یابیم دیگر اثرات مثبت آن نیز خود را نشان می دهند.در واقع دو مطالعه از دانشگاه دوک نشان داده اند که تکنیک های کنترل استرس تاثیر قابل ملاحظه ای در بهبود بیماران دیابتی نوع دوم دارند علاوه بر اینکه به جلوگیری از حملات قلبی در افرادی که در معرض خطر قرار دارند هم کمک می کند.زمانی که انسولین موفق به انتقال قند از خون به سلول ها نیست ، نتیجه افزایش قند خون است که منجر به بیماری دیابت تیپ دو می شود.کنترل رژیم غذایی ، از دست دادن وزن اضافی ، و ورزش به کاهش قند خون بالا کمک می کنند.محققان راه موثر دیگر در این مورد را کنترل استرس می دانند اما برای کاهش استرس چه می توان کرد؟ سه عادت مفید در این مورد موثرند که شامل داشتن یک برنامه غذایی سالم و متعادل ، خواب کافی و برنامه ورزشی منظم و پیگیر می شوند.آگاهی از آنچه باعث استرس شما می شود حائز اهمیت است. بهتر است فهرستی از عواملی که چنین اثری در شما دارند تهیه کنید.اقدام بعد که برخی آن را بسیار مفید می دانند صحبت کردن درباره مشکل استرس زا با فرد مورد اعتماد است.مواد غذایی خاصی هستند که گفته می شود در کنترل استرس موثرند. مطالعات نشان داده اند مصرف مقادیر کافی ویتامین C و بتاکاروتن در این مورد مفید است.کنترل موفقیت آمیز استرس نقش مهمی در هر برنامه ارتقای سلامت دارد و در واقع یکی از بهترین روش های حفظ سلامت است.

/ 0 نظر / 4 بازدید